Біологія. Дистанційне навчання


6 клас.

 25.05.2022

Виконай підсумкову контрольну роботу за 16.05!!!

23.05.2022 

Тема:Відеоекскурсія вивчення рослинних угрупувань рідного краю.

Продивись відео.


18.05.2022

Тема:Будова та життєдіяльність організмів рідного краю

Опрацювати відео.


  
16.05.2022

Контрольна робота №2 (підсумкова)

І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала, всього 3 бали)

Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)

1.Серед грибів є одноклітинні та багатоклітинні організми.

2.Гриби - це окреме царство організмів.

3.Лишайники ростуть набагато повільніше, ніж рослини. 

Тестові завдання з однією правильною відповіддю

4.Назвіть гриб, який належить до пластинчастих: 

а)  білий гриб;       б)  опеньок;           в)  маслюк;                 г) підберезник.

5. Плодові тіла шапкових грибів - це органи, в яких:

а) утворюються спори;        б) дозріває насіння;      в) відбувається фотосинтез;                           г) утворюються плоди.

6. Дріжджі належать до:    а) бактерій;      б) рослин;      в) грибів;       г) тварин.   


  ІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал, всього 3 бали)

Виберіть із запропонованих відповідей кілька правильних.

7. До грибів-паразитів відносяться:

а)  мукор;       б) трутовик;              в) мухомор;        г)  сироїжка;       д) фітофтора.


8. Як розмножуються гриби?

а) насінням;      б) спорами;         в) брунькуванням;      г) частинами міцелію;   в) гіфами.    

    

9. Роль грибів-сапротрофів у природі:

а) погіршують родючість ґрунтів;      б) здійснюють санітарну функцію;     в) поліпшують родючість ґрунтів;       г) руйнують гумусовий шар ґрунту;       д) беруть участь у                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   ІІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал, всього 3 бали)


10. Установіть відповідність між видами грибів та групами, до яких вони належать:

    

         А їстівні гриби         1 мухомор;

Б отруйні гриби               2 підберезовик;

В умовно їстівні              3 дощовик несправжній;

                                                    4 білий гриб;

                                                    5 вовнянка.     

11.Вкажіть спільну ознакою для грибів і рослин

      а)   автотрофне живлення

 
б)
 

гетеротрофне живлення

 
в)
 

необмежений ріст

 
г)
 

розмноження насінням

12. Дайте визначення.

Що таке мікориза?


ІV рівень ( 3 бали)

13. Чим гриби  подібні до рослин і чим від них відрізняються?


11.05.2022

Міні -проєкт

Тема:Гриби у біосфері та житті людини.

09.05.2022

Тема: Значення грибів в природі та житті людини.

Опрацювати презентацію.

Виконати  тести.

04.05.2022

Тема:Розмноження і поширення грибів

Опрацювати  презентацію.

Виконати тести


02.05.2022

Практична робота №5

Тема :Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

Опрацювати відео.



Виконати практичну роботу у зошиті , використовуючи відео,параграф 55 підручника , стор 211(оформлення практичної)




27.04.2022

Тема:Нижчі  грибиЛабораторне дослідження 16.

"Будова цвілевих грибів"

Опрацювати презентацію. 

Опрацювати параграф 52, виконати лабораторне дослідження, використовуючи презентацію.



25.04.2022

Тема:Особливості живлення грибів.

Опрацювати презентацію. Зробити опорний конспект.


20.04.2022

Тема:Особливості будови грибів.

Лабораторне дослідження 15.Будова шапинкових грибів.

Опрацювати презентацію.

Зробити опорний конспект, виконати лабораторне дослідження.



18.04.2022

Тема:Узагальнення вивченого "Різноманітність  рослин"

Виконай тести.

13.04.2022

Тема:Значення рослин для існування життя на  планеті  Земля.Значення рослин для людини.Сільськогосподарські рослини.

Опрацювати презентацію.Зробити опорний конспект і отримай оцінку. Виконай завдання презентації.

11.04.2022

Тема: Життєві форми рослин.Рослинні угрупування.

Опрацювати презентацію. Зробити опорний конспект, вислати  на вайбер




06.04.

Тема:Практична робота4:

Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.

Опрацювати презентацію.



04.04.2022

Тема:Практична робота 3:

 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

Опрацювати презентацію. Виконати в робочих зошитах, в допомогу презентація і  підручник.



30.03.2022

Тема:Покритонасінні.

Опрацювати презентацію.Виконати тести.

28.03.2022

Тема:Голонасінні. 

Опрацювати презентацію. Зробіть опорний конспект.

Не забувайте здавати дабораторні дослідження і міні проєкти.



23.03.2022

Тема:Міні проекти за вибором.

1.Як утворився торф і кам'яне вугілля.2. Викопні рослини.

Здайте лабораторні дослідження, підготуйте один з міні проектів.Пришліть на вайбер для оцінок.Обов'язково!!!


21.03.2022

Тема:Папороті,хвощі,плавуни.Опрацюй презентацію.Виконай лабораторне дослідження,параграф 143 сторінка 162.

16.03.2022

Тема Мохи.  Опрацюй презентацію.
Виконай лабораторні дослідження параграф41(стор 153 -водорості);параграф 42(стор 157 -мохи)
14.03.2022
Тема.Водорості.Опрацювати презентацію.водорос


7 клас

25.05.2022

Виконай підсумкову контрольну роботу за 18.05!!!


24.05.2022

Узагальнення. Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій,грибів, тварин-свідчення  єдності живої природи.
Опрацювати відео.



18.05.2022

Контрольна робота №2 (підсумкова)
І рівень. Тести з однією правильною відповіддю, 6 балів
1. Наука, яка вивчає поведінкові реакції тварин: 
 
а) біологія б) зоологія    
в) екологія г) етологія  
2. Яка поведінкова реакція є набутою:
 
а) дослідницька б) репродуктивна    
в) агресивна г) умовний рефлекс  
3. Що не є індивідуальною поведінкою тварин:
 
а) пошук сховищ б) шлюбні танці    
в) локомоція г) пошук їжі  
4. Різноманітні за природою сигнали, що впливають на поведінкові реакції тварин:
 
а) научіння б) звикання    
в) інстинкт г) стимули  
5. Вид научіння тварин, за якого молода особина копіює поведінку дорослих:
 
а) звикання б) закарбування    
в) наслідування г) осяяння  
 
6. Проявом розумової діяльності дельфінів є:
 
а) дружнє ставлення до людини б) використання змістовних сигналів    
в) водне середовище життя г) територіальна поведінка  
ІІ рівень. Тести з кількома правильними відповідями, 3 бали
7. Причини міграцій:
 
а) зміна дня і ночі б) сонячна активність    
в) перенесення несприятливих умов г) цикл розвитку    
д) пошук їжі е) пошук території    
  
8. Що є проявом стратегії співпраці:
 
а) опіка б) оборона    
в) поїдання один одного г) захист    
д) втеча е) кооперація  
9. Сприйняття інформації відбувається за допомогою органів чуття:
 
а) зору б) травлення    
в) руху г) слуху    
д) нюху е) виділення  
ІІІ рівень
       
 Дайте відповідь на запитання, 3 бали
10.  На прикладах розкрийте значення різних форм вродженої поведінки.
Для Жені -І рівень.
17.05.2022
Тема:Вплив людини таїї діяльності на екосистеми.Екологічна етика.
Опрацювати презентацію
Природоохоронні території.Червона книга України.
Продивись відео.


Виконай тести


11.05.2022

Тема:Взаємозв'язок компонентів екосистеми.Співіснування організмів в угрупуваннях.
Опрацювати презентацію.


10.05.2022

Тема:Поняття про популяляцію.,екосистему та чинники середовища. Ланцюги живлення і потік енергії.
Опрацювати презентацію.
Опрацювати відео.




03.05.2022

Практична робота №7
Тема:Визначення форм поведінки тварин.
Опрацювати відео.

Опрацювати параграф 48, на стор 209-210  виконати практичну роботу, викоритовуючи картинки та відеоматеріали.



27.04.2022

Тема:Типи угрупувань за К.Лоренцем.Ієрархія у групі.
Опрацювати відео.


Зробити опорний конспект.


26.04.2022

Тема:Форми поведінки тварин:дослідницька,харчова,захисна,гігієнічна,репродуктивна(пошук партнерів, турбота про потомство),територіальна, соціальна.Типи угрупування тварин за К.Лоренцем.Ієрархія у групі.
Продивись

відео.


 Опрацювати презентацію.



20.04.2022

Тема:Способи орієнтації тварин.Хомінг.Міграції тварин.
Опрацювати

відео. 
Зробити опорний конспет.



19.04.2022

Тема: Поведінка тварин.Вроджена і набута повндінка.
Лабораторне  дослідження: спостереження за поведінкою тварин.
Опрацюй презентацію.Зроби опорний конспект.Виконай лабораторне дослідження.
Лабораторне дослідження «Спостереження за поведінкою тварин» 
Мета: 
навчитися спостерігати за поведінкою тварин та складати етограми тварин. 

Обладнання: 
ручки, годинник, система знаків для запису послідовності виділених елементів поведінки, відео.
Хід роботи
Визначити об'єкт дослідження (домашній улюбленець (кіт, собака, рибки в акваріумі, папуга, кролик тощо);
Обраний об’єкт помістити на видному місці. 
Створить систему зручних значків для запису послідовності виділених елементів поведінки, наприклад: рух прямо – кружальце, чищення пір’я – трикутник тощо. Дайте волю своїй фантазії, але врахуйте, що значки мають бути простими, зручними для швидкого запису.
Для спостереження відведіть певний час (5-10 хвилин).
Заповніть таблицю – етограму. 
Приклад заповнення таблиці
Етограма поведінки каракатиці
 
Час спостереження Поведінка тварини Система умовних знаків    
хвилини ←▲↑↓⁕▲∞←▲☼→ ⁕ припинення руху 
↑ рух вгору 
↓ рух вниз 
→ рух вправо 
← рух вліво 
☼ зміна забарвлення та форми 
▲ напад 
∞ харчування  
Зробити висновок: 
простою чи складною, доцільною чи недоцільною була поведінка досліджуваної тварини?

13.04.2022

Тема:Узагальнення  вивченого з теми процеси життєдіяльності тварин.
Виконай тести.



12.04.2022

Тема:Розвиток тварин(з перетворенням та без перетворення).Періоди та тривалість життя тварин.
Опрацювати презенттацію. зробити опорний конспект, вислати мені на вайбер, отримати оцінку.





06.2022

Тема:Розмноження  та його значення.Форми розмноження тварин.Статеві клітини та запліднення.
Опрацювати презентацію. створити опорний конспект


05.04.2022

Тема:Практична робота 6.
Тема:Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.
Опрацювати параграф 43, виконати практичну роботу на стор 185.



30.03.2022

Тема:Нервова система,її значення і розвиток у різних тварин

Опрацювати презентацію.Зробити опорний конспект.

29.03.2022

Тема:Органи чуття,їх значення.Міні- прєкти: Як бачать тварини. Як тварини визначають напрям руху.
Опрацювати  презентацію.



23.03.2022.

Тема :Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
Опрацюй  презентацію.Зроби опорний конспект .



22.03.2022

Тема:Практична робота№6.

Порівняння головного мозку хребетних тварин.Опрацюй параграф 43, виконай практичну роботу на стор.187.

16.03.2022

Тема.Нервова система її значення і розвиток у різних тварин.
Виконай тести.


14.03.2022.

.Опрацювати презентацію

 

 
 

8 клас

25.05.2022

Тема:цілісність організму людини.Взаємодія регуляторних  систем організму
Опрацювати презентацію.

23.05.2022

Тема:Постембріональний розвиток людини.
Виконай тести

18.05.2022

Тема:Статеві клітини.Запліднення.Вагітність
Опрацювати презентацію.
Продивись відео.

Виконай тести


16.05.2022

Тема:Будова та функції репродуктивної системи.
Опрацювати презентацію.

Виконати тести.

11.05.2022

Тема:Ендокринна система.Залози внутрішньої та зовнішньої секреції.профілактика захворювань ендокринної системи.
Опрацювати презентацію.
Опрацювати параграфи 56-58, виконати на стор 252 вправу самостійна робота з таблицею.


09.05.2022

Контрольна робота
І рівень(1 б)
1.Який тип темпераменту характеризується сильною, врівноваженою, але інертною нервовою системою?
а) холерик               в) сангвінік
б) меланхолік          г) флегматик

2.Виберіть вид пам’яті, яка забезпечує запам’ятовування, зберігання та відтворення рухів:
а) моторна                 в) образна
б) емоційна               г) змістова 

3.Позначте півкулю головного мозку людини, у якій розташований центр керування письмом:
а) ліва                        в) права
             б) обидві півкулі

4.Укажіть стан скелетних і мімічних  м’язів під час фази повільного сну:
а) не змінюються           в) розслаблені
                    б) напружені

5..Прикладом яких біоритмів є послаблення імунітету восени?
а) добових                  в) сезонних
б) місячних                 г) річних

6.Укажіть фазу сну, під час якої виникають сновидіння:
а) повільний                 в) швидкий
                 б) сновидіння виникають у будь-яку фазу сну

 

ІІ рівень.Установіть відповідність (4б)
 
7.Прикладом якої сигнальної системи є здатність сприймати звуки? Яким видом пам’яті є запам’ятовування запахів? Що із зазначеного є прикладом несвідомого?
   
1.Другої Образною Увага    
2.Першої Емоційною Пам’ять    
3.Третьої Руховою Автоматизм  

8.Закінчи речення(2 б)
До основних видів безумовних рефлексів належать …..
Дихальні рефлекси – це ……
Статеві рефлекси пов’язані з …….
Рефлекси, які проявляються не відразу після народження ІІІ р Дай відповідь на питання.

9. (2б)Які види біоритмів можна виділити у людини? Наведіть приклади.






04.05.2022

Тема:Сон.Біоритми.
Опрацювати  презентацію.
Виконати тести


02.05.2022

Тема:Пам'ять , свідомість.
Лабораторне дослідження"дослідження різних видів пам'яті"
Опрацювати презентацію.Зробити опорний конспект параграфу 53, виконати практичну на сторінці 233, використовуючи презентацію.

27.04.2022

Тема:Навчання.Мова і мислення.
Опрацювати презентацію. 
Зробити опорний конспект.




25.04.2022

Тема:Умовні рефлекси.
Опрацювати презентацію.


20.04.2022

Тема:Безумовні рефлекси.Інстинкти.
Лабораторне дослідження.Визначення реакції зіниць на світло.
Опрацювати презентацію.
Виконай лабораторне дослідження,зроби опорний конспект.


18.04.2022

Тема:Поняття про вищу нервову діяльнісь, її типи.
Дослідницький практикум. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.
Зроби опорний конспект та виконай дослідницький практикум,  отримай оцінку.


13.04.2022

Тема:Узагальнення і систематизація знань з теми"Зв'язок  організму із зовнішнім середовищем.сенсорні системи"

Виконати  тести. Для Васі виконай 6.


11.04.2022

ТемаСенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури.
Опрацювати презентацію.Зробити опорний конспект, вислати на вайбер , отримати оцінку.


06.04.2022

Тема: Сенсорні системи смаку, нюху.
Опрацювати презентацію.Зробити опорний конспект.


04.03.2022

Тема:Слухова сенсорна  система.
Опрацювати презентацію.Написати опорний конспект.


30.03.2022.

Тема:Сприйняття світла,кольору,простору.Гігієна зору.Лабораторне дослідження: Визначення акомодації ока. 
Опрацюй презентацію.Виконай лабораторне дослідження.Параграф 43, стор.191.

 28.03.2022
Тема:Зорова сенсорна система.Око.Лабораторне дослідження: виявлення сліпої плями на сітківці ока.
Опрацювати  презентацію.Зроби опорний конспект.Опрацюй параграф 42, зроби лабораторне дослідження, що знаходиться в кінці параграфу, попрацюй з ілюстрацією, після лаб дослідження.

23.03.2020.

Тема.Загальна характеристика сенсорних систем,їхня будова. Опрацюйте презентацію.Зроби опорний конспект, виконай завдання презентації.


21.03.2022

 Тема.Профілактика захворювань нервової системи.Опрацюй презентацію.Зроби опорний конспект.Обов'язково виконай тематичне оцінювання.

Тема: «Нервова система 

Тестові завдання з однією правильною відповіддю.

1. Черепно-мозкові нерви належать до нервової системи:

а) центральної

б) периферичної.

2. Укажіть, чим утворена кора великих півкуль:

           а) тілами нейронів та їхніми короткими відростками;

           б) короткими відростками нейронів;

           в) довгими відростками нейронів;                  

          г) довгими та короткими відростками;

3. До ЦНС належить:

а) спинномозкові нерви;

б) спинний мозок.

4. Укажіть складову головного мозку, в якій міститься гіпоталамус:

а) довгастий мозок;          

б) міст;

в)  середній мозок;

г) проміжний мозок;

5. Укажіть речовину, з якої утворена підкірка півкуль головного мозку:

а) лише біла речовина;

б) лише сіра речовина;

в) скупчення сірої речовини в білій;

г) скупчення білої речовини в сірій;

6. Виберіть складові периферичної нервової системи:

а) стовбур головного мозку;                     

б)  передній мозок;

в) спинний мозок;

г) черепно-мозкові нерви;

 Доповніть незакінчене речення.  

Соматична системакерує______

ДО ЦНС належить_________                                                                   

 Відповідь організму на подразнення за участю нервової системи – це ___________;

6.  Установіть відповідність між складовими головного мозку та їхніми функціями:

А довгастий мозок   1 носій людського інтелекту

Б міст                         2 центри, що контролюють міміку, жування, поставу, рівновагу;

В мозочок                  3 центр дихання та кровообігу

Г проміжний             4 відповідає за координацію рухів

Д кінцевий                5 складається з таламуса та гіпоталамуса

                                   6 знаходиться центр колінного рефлексу

А(_____); Б(___); В(___); Г(___); Д(___);

 

Установіть відповідність між відділами нервової системи та їхніми функціями:

А соматична                         1 до її складу входить головний та спинний мозок;

Б вегетативна                       2 до її складу входять нерви, нервові сплетіння, вузли;

В центральна                        3 керує рухами скелетних м’язів

Г периферична                     4 регулює роботу внутрішніх органів

                                               5 приймає участь в процесі кровотворення

А(___);  Б(___); В(___); Г(___);

Дати відповідь на одне питання.

  1. Чому довгастий мозок називають « великою дорогою» ?
  2. Чому пошкодження довгастого мозку небезпечне для життя?

14.03.2022

Тема.Головний мозок.Опрацювати презентацію
16.03.2022
Тема. Поняття про соматичну та вегетативну нервову систему
Опрацюй презентацію. Виконай тести на повторення

Різнорівневі завдання з біології 8 клас «Головний мозок»

І. Рівень. Вибрати одну правильну відповідь:

Правильна відповідь – 0,5 бала

1. Носієм людського інтелекту є:

А. гіпоталамус

Б. чутливі зони

В. кора великих півкуль

Г. довгастий мозок

         2. Нервом центром кори великих півкуль є:

А. нейрон

Б. скупчення тіл нейронів

В. скупчення довгих відростків нейронів

Г. скупчення тіл та коротких відростків нейронів

3. Міст зв’язує між собою:

А.  спинний і довгастий мозок

Б. довгастий і середній мозок

В. середній  і проміжний мозок

Г. довгастий і мозочок

         4. Вищим відділом нервової системи є:

А. спинний мозок

Б. головний і спинний мозок

В. головний мозок

Г. мозочок і спинний мозок

5. Продовженням спинного мозку є:

А. довгастий мозок

Б. середній мозок

В. мозочок

Г. головний мозок

6. Основними складовими проміжного мозку є:

А. таламус і гіпофіз

Б. гіпоталамус

В. черепно-мозкові нерви

Г. таламус і гіпоталамус

ІІ  Рівень.  Встановити послідовність розміщення відділів головного мозку  починаючи з  великих півкуль:

Правильна відповідь - 1 бал

А. Спинний мозок       

Б. Середній       

В. Міст     

 Г. Проміжний      

Д. Кінцевий мозок      

Е. Довгастий          

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

    

ІІІ Рівень. Встановити відповідність:

1.     Між відділами головного мозку та їх функціями:

Правильна відповідь – 2 бали

А. Середній                                             

1.  центр безумовних рефлексів

Б. Мозочок                               

2.  регуляція серцевої діяльності

В. Довгастий

3. центр больової чутливості

Г. Проміжний (таламус)

4.  мовлення, пам'ять, мислення

 

5.  координація рухів

 

6. центр координації міміки

 

А

Б

В

Г

1

     

2

3

4

 

2.     Між видами нервової системи та їх функціями:

Правильна відповідь – 2 бали

А. Вегетативна                                                                 

1. збирає інформацію від органів чуттів

Б. Соматична               

2. іннервує опорно – рухову систему

 

3. підтримує гомеостаз

 

4. поділяється на соматичну і парасимпатичну

 

А

Б

1

     

2

3

4

 

ІV Рівень. Користуючись малюнком встановити:

1.     Складові головного мозку:

Правильна відповідь – 2 бали

 

Результат пошуку зображень за запитом "головний мозок" 

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

 

2.     Частки півкуль головного мозку:

Правильна відповідь – 2 бали

 

Результат пошуку зображень за запитом "головний мозок будова"

1. Жовтий 

 

2. Синій

 

3. Зелений

 

4. Рожевий

 

5. Червоний

 

 

 Завдання для Васі.

Тести по темі: "Головний мозок людини"(Використай параграф 39.та малюнки  параграфа)

  Питання №1 Задній мозок включає такі відділи: А) середній Б) мозочок В) міст Г) проміжний

 Питання №2 Стовбур головного мозку не включає такий відділ: А) середній Б) мозочок В) міст Г) довгастий мозок

 Питання №3 Це сітчастий утвір, що сприймає й розподіляє інформацію та підтримує тонус усіх відділів ЦНС: А) стовбур головного мозку Б) великі півкулі В) ретикулярна формація Г) передній мозок

 Питання №4 Назвіть відділ головного мозку, у якому сіра речовина розташована зовні: А) довгастий Б) проміжний В) середній Г) мозочок

 Питання №5 Цей відділ є центром життєдіяльності в організмі людини, при його пошкодженні наступає миттєва смерть: А) середній Б) проміжний В) довгастий Г) мозочок

 Питання №6 В цьому відділі мозку знаходяться підкіркові центри зору і слуху: А) середній Б) проміжний 


9 клас
27.05.2022
Підсумковий урок
Повторити узагальнення за 23.05.


23.05.2022.
Узагальнення.Основні загальні властивості живих організмів.
Опрацювати презентацію.
Виконати тести


20.05.202Узагальнюючий урок
"Біологія як основа біотехнології та медицини"
Виконай  тести

15.05.2022
Тема:Генетично модифіковані організми.
Опрацювати параграф 63 , виконати поміркуємо, стор 341.


13.05.2022
Тема:Огляд традиційних біотехнологій,осеови  генетичної і клітинної  інженерії.
Опрацювати презентацію.
Продивись відео.


09.05.2022
Тема:Введення в культуру рослин .Одомашнення тварин.Поняття про селекцію.
Опрацювати презентацію.
Опрацювати параграф 58,59.виконати поміркуємо.


06.05.2022
Виконати контрольну роботу(обов'язково).Записуємо питання і вірну відповідь.

 І рівень(0,5 б)

1.За правилом екологічної піраміди чисел, загальна кількість особин, що беруть участь в ланцюзі живлення з кожною ланкою:

а)зменшується, б)залишається незмінною, в)збільшується.

2.Науку про взаємозв'язоки певних організмів та їхніх угрупувань між собою та довкіллям називають:

а)біологія, б)цитологія,в)генетика, г)екологія

3. Термін "біогеоценоз" у 1942 році запропонував відомий еколог:

а)К.Мебіус, б)Е.Зюсс,в)В.М. Сукачов

4. Популяції автотрофних організмів здатних синтезувати органічні речовини з неорганічних, називають:

а)консументи, б)продуценти, в)редуценти,г)антогоністи

5. Популяції гетеротрофних організмів, які живляться живими істотами чи мертвою органічною  речовиною, називають:

а)консументами, б) продуцентами,в)редуцентами

6. Біотичний фактор природного середовища:

а)вода, б)грунт,в)клімат,г)взаємозв'язок між особинами в популяції

ІІ рівень

Дати визначення термінам (1 бал)

7.Біосфера______________________

8.Заказник______________________

9.Колообіг речовин______________

ІІІ рівень (2 бала)

10. Встановіть відповідність:

Встановіть відповідність:

Фактори

Приклади

1. Антропогенні

А)  співіснування риб і земноводних у водоймі;

2. Біотичні

Б) викиди автотранспорту, заводів, вибух ядерного реактора;

3. Абіотичні

В) тип грунту, вивезення побутових відході;

 

Г) температура, вологість, тиск, солоність води.

 


11.Розташуйте етапи вторинної сукцесії по порядку їх виникнення:

а)формування молодого соснового лісу; б)зникнення культурних рослин; в)формування трав'янисто-чагарникової рослинності;

г)розвиток бур'янів.

ІV рівень

Дайте розгорнуту відповідь (2 бали)

12.Що таке біосфера і чому її не можна вважати окремою оболонкоюЗемлі.Відповідь обгрунтуйте.



 

 


04.05.2022
Тема :Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони  навколишнього середовища.
Опрацювати презентацію
Опрацювати  параграф 56, виконати " поміркуємо".



0402.05.2022
Тема: Біосфера, як цілісна система.
Опрацювати відео.

Опрацювати параграф 55, зробити письмово"поміркуймо"
на сторінці 299-300.


29.04.2022
Тема:Стабільність екосистем та причини її порушення.
Опрацювати відео.
Зробити опорний конспект.Навести приклади порушення екосистем  в нашій місцевості.Обгрунтувати.



25.04.2022
Тема:Біотичні, абіотичні, антропогенні фактори.
Опрацювати відео.


22.04.2022
Тема:Екосистема.Різноманітність екосистем.Харчові зв'язки , потоки енергіта колообіг речовин в екосистемах.
Опрацювати презентацію.


18.04.2022
Тема:Неклітинні форми життя.Віруси.
Опрацюй

відео.



15.04.2022
Тема:Основні групи організмів:бактерії,археї, огляд основних еукаріотичних аксонів.
Опрацюй презентацію. Зроби опорний конспект.
Опрацюй  презентацію.Також зроби опорний конспект.









11.04.2022
Тема:Узагальнюючий урок "Еволюція органічного світу"
Виконай тести.



08.04.2022
Тема:Світоглядні та наукові погляди на походження і історичний розвиток життя.
Опрацювати презентацію.Зробити опорний конспект.


04.03.2022
Тема:Еволюція людини. Етапи еволюції людини.
Опрацювати презентацію.



01.04.2022
Тема:
Механізми видоутворення.Опрацювати параграф43,виконати" помікруйте " стор.235.Продивись відео.



28.03.2022
Тема:Розвиток еволюційних поглядів.Теорія Ч.Дарвіна.
Опрацювати презентацію.Зроби опорний конспект.
Виконай тести.



25.03.2022
Тема:Механізми видоутворення.
Опрацюй презентацію.Зроби опорний конспект



21.03.2022
Тема:Еволюційні фактори.Механізми первинних еволюційних змін.Опрацюй презентацію.Зроби опорний конспект.

18.03.2022
Тема: Популяція живих організмів та їх основні характеристики.
Опрацювати презентацію.
Виконай тести :
Запитання 1

Популяції, особини яких НЕ можуть схрещуватися між собою, називаютьс

 

репродуктивно ізольованими

 
 

 репродуктивно успішними

Запитання 2

Маса особин популяції, що припадає на одиницю площі або об'єму - це

 

чисельність популяції

 
 
біомаса популяції
Запитання 3

Середнє число особин популяції, що припадає на одиницю площі або об'єму - це

 

густота популяції

 
 

біомаса популяції

Запитання 4

Розподіл особин популяції по території, яку вона займає, це

 

статева структура

 
 

просторова структура

 
 

етологічна структура

Запитання 5

Система взаємозв'язків між особинами популяції, що проявляється в їхній поведінці - ц

 

статева структура

 
 

просторова структура

 
 

етологічна структура

Запитання 6

Підтримання чисельності популяції на оптимальному рівні - це

 

густота популяції

 
 

гомеостаз популяції

Запитання 7

Періодичні зміни чисельності популяцій та їх структури - це

 

дрейф генів

 
 

хвилі життя

Запитання 8

Сукупність особин одного виду, які відтворюють себе протягом великої кількості поколінь і тривалий час займають певну територію, функціонуючи й розвиваючись в одному або ряді біоценозів - ц

 

популяція

 
 

вид

Запитання 9

Співвідношення в популяції особин різних статей різного віку - це

варіанти відповідей
 

вікова структура

 
 

статева структура

 
 

просторова структура

Запитання 10

Унікальний набір алелів кожної популяції називают

 

генофондом

 
 

генотипом



14.03.2022
Тема:Спадкові захворювання людини.Опрацювати презентацію.

3 коментарі: