Автор:
учитель біології Володимирівськоїї
ЗШ І –ІІ ст.
Хомич Людмила Миколаївна
Тема. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних речовин в організмі людини.
Мета:
навчальна: розширити
знання учнів про негативний вплив на метаболізм токсичних речовин, дати поняття
про знешкодження токсичних речовин в
організмі людини;
розвивальна: розвивати вміння учнів установлювати
причинно- наслідкові зв’язки між надходженням шкідливих речовин в
організм людини та вплив їх на здоров’я , розвивати уміння працювати в групах,
з параграфом підручника.
виховна:
виховувати екологічну культуру, відповідальність за власне здоров’я.
Тип уроку :Засвоєння
нових знань.
Хід уроку.
І Організаційний момент.
Усміхніться один
одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Сьогоднішнє заняття має бути
розумним, цікавим й успішним.
ІІ Актуалізація опорних знань
Інтерактивна вправа «Мозковий
штурм»
Які асоціації
викликає у вас термін «Метаболізм»
Висновок:
Метаболізм це — це хімічні реакції, що виникають з
моменту надходження в організм поживних речовин до моменту виділення в зовнішнє
середовище кінцевих продуктів цих реакцій. Це
складний процес перетворення споживаної їжі в життєву енергію.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
Проблема. Живий
організм - відкрита система.Чому
відкрита? Тому що, постійно вимагає надходження з навколишнього середовища
речовин. Отже цей процес є надзвичайно важливим, якщо говорити про ознаки
життя.
Як впливають токсичні речовини на метаболізм
та як організм знешкоджує їх. Такою є тема нашого уроку. Формуємо три групи.
ІУ.
Вивчення нового матеріалу.
Кожна з груп опрацьовує матеріал підручника окремо методом активного читання
« Читання з позначеннями»(застосування прийомуINSERT) .Він має на меті привчити учнів до осмисленого читання
тексту з аналізом. Перед початком роботи
учням пропонують виділити в тексті інформацію чотирьох видів і позначити
додатковими символами:
«V»-
вже знав;
«+»- нове;
«-» - думав інакше;
«?»-не зрозумів, є
питання.
Метод
«Читання з позначеннями»(робота з підручником)
Група
« Біологи» опрацьовують текст: «Негативний вплив ксенобіотиків на організм
людини»
Група
«Медики» опрацьовують текст: «Негативний
вплив психоактивних речовин на організм людини»
Група
« Екологи» опрацьовують текст:
«Знешкодження токсичних сполук в
організмі людини».
Учням
пропонується закубувати отриману інформацію.
Метод
« Кубування»
Група «Біологи».
Негативний вплив ксенобіотиків.
|
Грані куба
|
Відповіді
|
|
Що означає
термін ксенобіотики?
|
|
|
Вплив діоксидів на організм людини
|
|
|
Характер дії пестицидів та нітратів
|
|
|
Дія сполук важких металів на метаболізм
|
|
Група «Медики». Негативний
вплив психоактивних речовин на організм людини.
|
Грані куба
|
Відповіді
|
|
Що таке психоактивні речовини
|
|
|
Шкідливий вплив етанолу на організм людини
|
|
|
Влив паління на організм людини
|
|
|
Негативний вплив на організм чужорідних сполук
|
|
Група «Екологи».
Знешкодження токсичних сполук в організмі людини.
|
Грані куба
|
Відповіді
|
|
Що означає термін біотрансформація?
|
|
|
Органи -детоксикатори
|
|
|
Фази біотрансформації
|
|
|
Пходження токсичних речовин
|
|
Вчитель.
Негативний вплив середовища на людину відбувається всюди: в побуті, на роботі,
на вулиці. Ксенобіотики( з грецької «
ксенос» , « чужий») – це речовини чужі
для організму, які постійно його атакують В умовах високого навантаження, яке
відбувається 10 -20 років, організм не створив
нових механізмів захисту, а використовує ті, що сформувались в процесі
еволюції – це механізми детоксикації, які пов’язані із єдиним детоксикаційним
органом –здорою печінкою. Складіть
кластер і дайте відповідь на питання: «На вашу думку,дефіцит яких речовин їжі знижує детоксикаційну
функцію печінки?»
Метод « Кластер»
IV.Закріплення нового матеріалу.
1.
Прийом
« Слабка ланка»
Для
того ,щоб закріпити нову термінологію, застосовується такий методичний
прийом.Вчитель пропонує пригадати всі нові терміни уроку. Перший учень називає
один термін, другий попередній і свій, третій –два попередні та свій іт
д.Порядок слів зберігається. Якщо учень помилився то наступний не виправляє
його , а говорить «Слабка ланка».
2.
Метод « Сенкан»
Прводиться
конкурс сенканів.
Напрклад
:
Печінка
Здорова,корисна
Знезаражує,
руйнує,очищує
Орган
людини
Детоксикатор
3 Метод
«Це – тому ,що…»
Дискусійне питання:
Чому
людині потрібно захищати свій організм від постійного впливу ксенобіотиків?
V.Рефлексія.
Метод « Шкала думок»
Дати
відповідь на питання;
1)Що
було найскладніше зрозуміти?
2)
Що найбільш запам’яталось на уроці?
Вчитель. Я сподіваюсь, що ви вийдете із цього уроку
набагато досвідченішими.Успіхів вам.
VI.Домашнє
завдання.
Опрацювати параграф 31. Виконати самостійну
роботу на стор. 131.
Немає коментарів:
Дописати коментар